24 apr. 2013

Isadora Marzipan

Isadora Marzipan förgyllde (förgrönade?) mina naglar förra veckan. Det sitter som berget, första chippet dök upp dag 4. På naglarna såg det ut som ett 100% krämlack, i flaskan finns ett svagt svagt skimmer. Love it! Jag känner mig dock väldigt ambivalent till färgen. Är den ljusgrön? På bilderna, ja, men jag upplevde den ofta som bra mycket starkare än så? Äsch, jag vet inte, marzipangrön. Lysande marzipangrön, som prinsesstårta.

Detta är två relativt flödiga lager, det hade nog räckt med ett flödigt, men jag hade svårt att avgöra hur mycket färg som behövdes alltid så en del blev lite strimmiga vid första lagret. Toppat med Seche Vite.





 Lovar att jag kommer lära mig ta bättre bilder ;) Det är svårare än vad en kan tänka sig.

4 kommentarer:

  1. Det är jättesvårt att fota, men du lyckades bra tycker jag! Kul att du är med och det med ett så fint lack! =)

    SvaraRadera